Hvor var Ringerike Ap da toget gikk?
Plus
Et utspill fra krefter i AP utfordrer nÄ den lokale enigheten om FRE16. Leserinnlegget i RB signert Mons-Ivar Mjelde var ikke et soloutspill.
I dag behandler LOs regionkonferanse en tilsvarende uttalelse om «vei foran bane» som det Mjelde omtalte i sitt leserbrev.
Dette er en helt konkret trussel mot Ringeriksbanen.
Bygges veien fÞrst, sÄ blir det ingen bane.
Da spÞr vi: Skal alle andre lokale krefter enn AP ta jobben med Ä stÄ imot de kreftene som prÞver Ä skyve Ringeriksbanen inn i ei usikker framtid?
Til nĂ„ har man i lokalpartiet vĂŠrt helt tause. Det er faktisk en slik holdning som bidrar til at det nĂ„ kan bli ny diskusjon om FRE16, som det de siste 10â15 Ă„rene har vĂŠrt stor enighet om.
Det er viktig Ä komme ut og forsvare det vi sÄ gjerne vil ha. Ellers fÄr vi det ikke.
SĂ„ hva mener Ringerike Ap?
Dere mÄ nÄ komme pÄ banen og forsvare FRE16, for Ä si det slik.
Ellers gÄr toget.
Kommentarfeltet er stengt