To skyteepisoder i Skien søndag kveld - ingen er pågrepet
Bevæpnet politi med hunder, hjelmer og skjold har flere aksjoner i Skien søndag kveld. Det har blitt skutt med våpen på to forskjellige steder, sier politiet.
–Det har vært to episoder med skudd på to forskjellige steder i Skien søndag kveld, forteller innsatsleder Tor Einar Bakken i Sør-Øst politidistrikt til NRK.
Store politistyrker rykket ut etter melding om flere skudd fra en bydel i Skien søndag kveld. Det fremstod også som at det var slåsskamp på stedet.
– Det ble også observert biler som kjørte vekk fra området, sier Bakken.
Da politiet var på vei ut fikk de samtidig flere meldinger om at det også var avfyrt skudd ved et annet sted i Skien.
– De to stedene sees i sammenheng, sier han.
I tillegg har politiet kontroll på to kjøretøy som de mener har vært involvert i den første hendelsen.
– Begge kjøretøyene har skader.
Kriminalteknikere ankom Skien rundt klokken 01.00 natt til mandag
Ingen er så langt pågrepet.
– Vi jobber bredt med etterforskning og etteretning for å finne ut av omstendighetene og bakgrunnen for hendelsene, sier Bakken.
Væpnet aksjon
– Vi har en væpnet aksjon i området, og vi ser etter flere involverte personer og kjøretøy. Derfor har vi mange ressurser i dette området, bekrefter operasjonsleder i politiet Sør-øst Tommy Eriksen tidiligere søndag kveld.
Ifølge Telemarksavisa. rykket politi med hjelmer og skjold først ut til Bøle i Skien.
– Vi jobber intenst med flere involverte folk og ressurser, sier operasjonslederen.
Det skal ha blitt lett i terrenget på nedsiden av der en forlatt og skadet bil står igjen.
Politiet har sperret av området rundt bilen.
Politiet har sperret av området rundt denne bilen, som har synlige skader.
Flere ambulanser står i beredskap.
Avisa skriver at det er en forlatt og skadet bil på stedet, samt flere politibiler og ambulanser.
Mange politibiler i aksjon i Skien
NRKs fotograf i området forteller at det foregår en væpnet aksjon på en annen adresse i Skien.
En drone henger over stedet, flere politipatruljer og ambulanser står i beredskap.