Herold

To bilførere stanset av politiet

Plus
Kilde: Ringblad Author: Elin Harstad Iversen Published: 2026-03-08 07:27:31
To bilførere stanset av politiet

I løpet av lørdag kveld og natt til søndag ble to bilførere tatt for kjøring i ruspåvirket tilstand.

En mann i 40-årene ble stanset av en politipatrulje mens han kjørte bil i Flattumveien i Hønefoss. Dette skjedde i 23-tiden lørdag kveld.

Sjåføren er mistenkt for kjøring i ruspåvirket tilstand, skriver operasjonsleder Inge Landsrød i Sør-Øst politidistrikt. Det ble tatt prøver og mannens førerkort er midlertidig beslaglagt. Politiet har opprettet sak.

Tre timer senere, nærmere bestemt klokken 01.57, ble en annen bilfører stanset av samme grunn. Denne gang i Ullerålsgata. Bak rattet satt en mann i 30-årene som også mistenkes for kjøring i ruspåvirket tilstand.

– Nødvendige prøver er tatt og sak opprettes, melder Landsrød.

Politiet opplyser at begge sjåførene er fra Ringerike.

🏷️ Extracted Entities (6)

Inge Landsrød (person) Flattumveien (entity) Hønefoss (entity) Ringerike (entity) Sør-Øst (entity) Ullerålsgata (entity)