Brann mistenkes å ha startet i komfyr
Plus
Åtte personer skal være registrert på stedet der en brann oppsto på Storhaug.
Søndag morgen rykket nødetatene ut etter at det klokken 03:51 var kommet melding om røykutvikling fra et hus på Storhaug.
Da nødetatene kom til stedet kunne de melde tilbake at de både så og luktet røyk.
Flere personer var utenfor bygget rundt klokken 04:00, da politiet i Sør-Vest først meldte om hendelsen.
Ifølge operasjonsleder Steinar Knudsen, skal det være registrert åtte beboere på stedet.
Brannvesenet sendte inn røykdykkere i boligen som ligger i Vaisenhusgate.
– Åpne flammer observert, men disse er nå slukket. Det er søkt gjennom bygget og det fremstår som tomt, sier Knudsen klokken 04:07.
– Det mistenkes at brann har startet i området rundt komfyr, opplyser operasjonslederen.
Video-reel