- Verre enn normalt
Fredag morgen er det flere ulykker på såpeglatte veier.
- Bytt dekk!
Fredag morgen er det flere ulykker på såpeglatte veier i Midt-Norge.
- Det er ganske sykt
Annonsørinnhold
â Skiller gode fradÃ¥rlige støtter
Kan bli mild start og kald slutt
Verre enn normalt
- Kan bli ordentlig kaldt
Tips oss!Har du video, bilder eller tips? Send til Dagbladet her eller ring oss på 24 00 00 00.
Mer om
Første vinterdag:
Like etter klokka sju fredag morgen meldte politiet om et trafikkuhell på E6 i Stjørdal. En kvinne i 40-årene hadde kjørt med sommerdekk og krasjet i en lastebil bakfra. Politiet beslagla senere førerkortet hennes.
Uhellet i Stjørdal var ikke det eneste i regionen.
- Vi har per nå seks aktive hendelser med trafikkuhell.
Det sier trafikkoperatør i Vegtrafikksentralen midt, Runar Kvalshaug.
Dette er noen av hendelsene fredag morgen:
Utforkjøring i Overhalla. En bil havnet på taket.
Bil snurret rundt og traff autovern i Orkland. Samme sted kjørte en bil av veien og inn på en åker.
Et kjøretøy mistet et dekk i Ulstein.
To biler var involvert i en trafikkulykke i à lesund. En person var fastklemt, og er fraktet til sykehus med ukjent skadeomfang.
Fredag er det gult farevarsel om snø for Nordfjord, Møre og Romsdal og Trøndelag.
I Stad i Nordfjord er to lastebiler involvert i en ulykke.
- En lastebil ligger på siden, skriver operasjonsleder i Vest politidistrikt, Børre Brekkvassmo, i politiloggen.
Ingen er meldt fastklemt eller skadd, men den ene lastebilen ligger «på tvers av veien».
- Antall trafikkuhell tyder på at det er mange som ikke har kjørt etter forholdene, sier Kvalshaug.
Kvalshaug oppfordrer bilistene til å bytte dekk og kjøre forsiktig.