Ruset mann i stjålet bil holdt på å kollidere med andre biler på E6
Plus
Politiet gir ros til trafikanter som i ettermiddag meldte i fra om svært vinglete kjøring på E6.
Det var ved 13.15-tiden torsdag ettermiddag som politiet stanset et bil på Mosseveien i Råde.
Bakgrunnen for at bilen ble stanset var at andre bilister meldte i fra til politiet om en bil som kjørte vinglete på E6.
Stjålet i morges
Operasjonsleder Ronny Samuelsen i Øst politidistrikt opplyser at føreren av bilen er en mann i 20-årene fra Indre Østfold, som er godt kjent av politiet fra tidligere.
Samuelsen opplyser at mannen er mistenkt for kjøring i både ruset og beruset tilstand og at han heller ikke har førerkort.
Det viste seg også at bilen han kjørte var stjålet. Eieren av bilen har opplyst at bilen ble parkert ved Rygge stasjon tidlig torsdag morgen, og at den er stjålet derfra.
Nesten-kollisjoner
Operasjonslederen opplyser at den mistenkte føreren i 20-årene ble framstilt for legevakta for blodprøve.
Operasjonslederen roser også trafikanter som tok kontakt med politiet om at den aktuelle bilen vinglet veldig under kjøringen på E6. Meldingen gikk ut på at bilen nesten kolliderte med andre biler.
– Politiet er veldig fornøyd med at det ringes inn på slik kjøring, melder operasjonsleder Ronny Samuelsen i Øst politidistrikt torsdag ettermiddag.
Biografi Geir Bjørnstad
Sjekk disse videoene fra sa.no