Avslører ny jobb
Plus
Else Kåss Furuseth varsler at hun lager en ny TV-serie om ensomhet på NRK til høsten. Det skjer etter at forsøket på å løfte temaet gjennom politikken strandet.
Tirsdag morgen delte Else Kåss Furuseth en oppdatering på Instagram. Hun innleder med å beskrive livet i Sandefjord med hus, hund og ektemann som «koselig», før hun retter oppmerksomheten mot ensomhet.
Det var VG som omtalte saken først.
Furuseth skriver at hennes politiske satsing på temaet «gikk dritt», men understreker at problemet fortsatt er omfattende.
– Det er faktisk vanligere å være sterkt plaget av ensomhet enn å være venstrehendt, sitte på hjemmekontor eller tusen andre ting det er lettere å snakke om, skriver hun.
Smartembed for https://www.instagram.com/p/DVatLMwCEwS/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
Nå vil hun fortsette arbeidet mot utenforskap – i et annet format.
– I en form jeg forhåpentligvis mestrer bedre enn politikken. Nemlig TV.
Til høsten får serien premiere på NRK. Furuseth uttrykker håp om at prosjektet kan «gjøre verden litt mer varm».
Flyttet til Sandefjord
Else Kåss Furuseth har flyttet til Sandefjord og blitt den nærmeste naboen til Sandefjord kirke, i det tradisjonsrike «Valen-huset».
Else snakket varmt om å flytte til Sandefjord: – Jeg elsker kirkeklokkene!
Hun «giftet seg» uformelt i Oslo Spektrum for to år siden med sandefjordingen Tommy Johansen. De ble formelt smidd i hymens lenker i Sandefjord lørdag 11. oktober. Paret ble viet av ordfører Bjørn Ole Gleditsch.
Else og Tommy har giftet seg – i Sandefjord
Parets hjem er i Sandefjord, men de beholder også tilknytningen til Oslo.
Reels embed