Kraftig røykutvikling i krematoriet
Plus
Saken oppdateres.
Klokken 08:29 var nødetatene på vei til krematoriet på Eiganes etter melding om en større røykutvikling, melder operasjonsleder Victor Fenne-Jensen i Sør-Vest politidistrikt.
Bygget ble evakuert.
Klokken 08:38 opplyste Fenne-Jensen at røykdykkere hadde tatt seg inn i bygget.
– Det er en ovn i 2. etasje som har en ukontrollert røykutvikling. Evakuerte blir tilsett av helse på stedet, melder operasjonsleder.
Ifølge RA Stavangers reporter lukter det brent på stedet.
– Datasystemet kollapset slik at røyken fra ovnen ikke gikk ut, sier Johan Braseth i Hviding begravelsesbyrå til RA Stavangers reporter på stedet.
Driftsleder Markus Bjørvik i Stavanger kirkelige fellesråd sier at røyken ga seg da de startet PLA-systemet på nytt.
– Det har kun vært røyk, ingen flammer, sier Bjørvik.
– Det er første gang på 17 år at dette skjer, sier krematør Inga Sola.
Klokken 08:51 melder politiet at det er kontroll på stedet.
– Det er trolig noen ventiler i krematorieovnen som har lukket seg, og dette har igjen gjort at røyken har spredt seg i bygget. Fire personer er tilsett av helse, og alle fremstår uskadd, melder Fenne-Jensen.
Stavanger krematorium ligger på Eiganes gravlund.
Mann i 30-årene har truet folk flere ganger – sa han skulle spise ansatte Signerte kontrakt for bussvei på Forus Snart kan elsparkesykler bli forbudt i flere gater Video-reel
🔗 Published by 2 sources - Compare: