«Alle» fikk bot
Flere bileiere får en kjedelig overraskelse etter fotballfesten.
«Alle» fikk bot
Flere bileiere får en kjedelig overraskelse etter fotballfesten.
Annonsørinnhold
Mafia-serie rosesopp i skyene
Mister lappen overalt
Mer om
Bil
Norge er etter alle solemerker klar for fotball-VM i USA etter 4-1-seieren mot Estland på Ullevaal stadion torsdag kveld.
Noen bileiere får seg imidlertid en kjedelig overraskelse når de skal hjem fra stadion.
Flere bilister har parkert ulovlig i strekket fra rundkjøringen på Tåsen og vestover i Kaj Munks vei.
Det var Avisa Oslo som først meldte om saken.
- Det vil aldri være lov å stanse verken helt eller delvis på et fortau. Forbudet mot stans på fortau er gitt for å sikre både fremkommelighet og trygghet til de myke trafikantene og håndheves strengt, slår Statens vegvesen fast på sine nettsider.
Dermed får de et gebyr på 900 kroner fra Bymiljøetaten.
Det er heller ikke første gangen dette skjer. Også da Norge spilte mot Finland haglet bøtene på samme strekning, kunne Avisa Oslo melde tidligere i høst.
🏷️ Extracted Entities (17)
Annonsørinnhold
(entity)
Avisa Oslo
(person)
Bil Norge
(person)
Bymiljøetaten
(organization)
Estland
(place)
Finland
(place)
Flere
(entity)
Kaj Munks vei
(organization)
Mafia-serie
(entity)
Mister
(entity)
Norge
(entity)
Oslo](https://www.ao.no/botene-hagler-i-dette-omradet-i-kveld/s/5-128-1192274
(entity)
Statens
(entity)
TÃ¥sen
(entity)
USA
(entity)
Ullevaal stadion
(place)
«AlleÂ
(entity)
📊 Metadata
Keywords: motor, metadz, elbil, parkering