Herold

Kvinne (59) omkom etter påkjørsel

Kilde: Dagbladet Author: Vemund Hegland First seen: 2026-02-14 12:44:59
Kvinne døde: Sjåfør siktet

En kvinne er erklært død på stedet etter en påkjørsel på Tveita i Oslo.

Politiet meldte om påkjørselen på Tveita, øst i Oslo, like etter klokka 10. Det pågikk da livreddende førstehjelp på stedet.

- Vi kommer til stedet og finner en person som trenger førstehjelp, og starter behandling umiddelbart, med bistand fra både brannvesenet og ambulanse, sa innsatsleder Freddy Kørra-Østby til Dagbladet på stedet etter ulykken.

Kort tid etter at nødetatene ankom stedet, ble den påkjørte bekreftet omkommet. Politiet opplyser at den avdøde er en 59 år gammel kvinne bosatt i Oslo. Hennes pårørende er varslet.

Det var bilføreren, en mann i 40-åra bosatt i Oslo, som varslet politiet om hendelsen.

- Han blir ivaretatt av helse og oss, sa Kørra-Østby på stedet.

Mannen er siktet uaktsom forvoldelse av en annens død. Han ble tidligere lørdag kjørt til politihuset for rutinemessig blodprøve, og fikk førerkortet beslaglagt.

Politiet har gjennomført åstedsundersøkelse og avhører vitner. Det involverte kjøretøyet er tatt i beslag for kriminalteknisk undersøkelse.

- Videre etterforskning tar sikte på å klargjøre hendelsesforløpet. Vi vet ikke nok om dette til å uttale oss om det per nå, skriver operasjonsleder Thomas Pedersen Enger i politiloggen.

Han understreker at det ikke foreligger mistanker om at påkjørselen har skjedd med vilje eller at føreren har vært alkoholpåvirket.

Tips oss!Har du video, bilder eller tips? Send til Dagbladet her eller ring oss på 24 00 00 00.

🏷️ Extracted Entities (6)

Oslo (place) Innenriks 🏷️ (keyword) Nyheter 🏷️ (keyword) Freddy Kørra-Østby (person) Tveita (entity) Thomas Pedersen Enger (person)

📊 Metadata

Keywords: innenriks, nyheter
OpenGraph Title: Kvinne (59) omkom etter påkjørsel