- Hva i all verden
Seerne fikk seg en god latter da SVTs Marie Lehmann plutselig dukket opp på skjermen med altfor stor hjelm under OL-sendingen.
- Jeg har et ganske stort hode, så jeg ba om en stor hjelm og fikk en veldig stor en, forteller Lehmann til Expressen.
Den svenske journalisten Marie Lehmann vekket oppmerksomhet da hun dukket opp på skjermen iført en «gigantisk» hjelm.
- Da jeg først tok den på, tenkte jeg at jeg måtte by litt på meg selv. Folk begynte å ta bilder av meg, men jeg håper at noen faktisk fulgte med på det jeg sa, fortsetter hun med et smil.
Det var SVTs tur til å overta OL-sendingene for kvinnehockey, og midt i sendingen kom Lehmann på skjermen - med en stor, hvit hjelm på hodet. Hun forteller at hjelmen vred seg rundt, men at en fotograf forsikret henne om at det ikke var noen fare for «hjelmfrisyre». Trolig på grunn av hjelmens størrelse, ifølge Lehmann.
Svensken jobbet som reporter nede ved isen, og ble plassert mellom lagenes spillebokser under sendingen.
Dersom man står utsatt til mot isflaten, krever arrangøren at man bruker hjelm. Hvis man ikke ønsker det, kan man skrive under på et såkalt «waiver»-skjema.
- Da tenkte jeg: Hva i all verden, jeg får ta på meg hjelmen da. Jeg synes man skal bruke hjelm når man er i nærheten av ishockey, sier Lehmann.