Bør helhjertet støtte MFK i arbeidet med å finne en god plassering
Uttalelse fra årsmøte til Molde SV 2026
Retiro en del av Moldes grønne hjerte og fotballsatsing på Årø
Uttalelse fra årsmøte til Molde SV 2026
Du leser nå et leserinnlegg. Det uttrykker innsenderens mening.
Molde SV vil utvikle Molde som en grønn og inkluderende by med høy bokvalitet for alle, uansett alder eller funksjonsvariasjon. En by der folk ønsker å bli boende, og som er attraktiv for mennesker som vil flytte hit for jobb og etablering. Moldes østkant er et viktig boområde som må utvikles til beste for innbyggerne. De grønne korridorene må bevares, og Retiroskogen må fortsatt være hjertet til bydelens grønne årer. Retiroskogen har store natur- og kulturverdier og bør utvikles basert på disse til et rikt og tilgjengelig rekreasjonsområde for hele befolkningen, og ikke til et mindre antall elitespillere.
Utvikling i riktig retning kan finansieres gjennom statlig sikring av Retiro som friluftsområde. Molde kommune trenger ikke eie eller drifte alle bygninger i området. Private aktører kan inviteres til å ta eierskap, og gi nytt liv til eksisterende bygningsmasse.
Molde SV mener den beste løsningen for Molde by, Molde Fotballklubb og naturen er at et treningsanlegg lokaliseres utenfor sentrum. Molde kommune bør helhjertet støtte MFK i arbeidet med å finne en god plassering med utviklingsmuligheter, for eksempel på Årø. Molde SV ønsker bred politisk enighet om å ta vare på bokvalitetene i østre bydeler, samtidig som MFK gis gode rammer for videre utvikling som fotballag og en klubb som er byens stolthet.
Vil du skrive i På tråden? Send e-post til ordetfritt@r-b.no
Vil du skrive leserinnlegg? Send e-post til ordetfritt@r-b.no
Her finner du meningsstoffet i Nordvest debatt – Rbnetts meningsportal