- Oi, herregud
Den ene stjerna etter den andre fikk et ublidt møte med snøen. Det kan være duket for stort drama under tirsdagens OL-sprint.
VAL DI FIEMME/OSLO (Dagbladet): Flere i det norske pressekorpset sperret opp øynene da Norges gullfavoritt Kristine Stavås Skistad (27) plutselig dukket opp med et kutt i ansiktet under mandagens treningsøkt.
Det viste seg at lagvenninne Ingrid Bergene Aabrekk (23) hadde gått på trynet og revet med seg Skistad og Milla Grosberghaugen Andreassen i fallet.
Erik Valnes var også på plass i løypa mandag etter å ha slitt med forkjølelse, og sprinteren holdt også på å få et ublidt møte med snøen.
Og det var ikke bare norske utøvere som fikk problemer i den ene svingen (se bildene øverst i artikkelen).
Den ene utøveren etter den andre fikk nærkontakt med det våte elementet i løpet av treningsøkta, noe Dagbladets fotograf har foreviget.
Dagbladet viste deretter bildene av uheldige skiløpere til den tidligere langrennsløperen Devon Kershaw (43).
- Det er mange fall. Oi, herregud. Det var gode bilder. Shit. Selv de store og sterke faller. Det er litt løst i dag og det er en så skarp sving, sier HBO-ekspert Kershaw.
Svenske Anton Grahn måtte også ta telling i løpet av økta.
Bordet kan dermed være dekket for drama tirsdag. Aabrekk forteller at hun er «ganske sikker» på at det kommer til å bli fall under sprinten. Sprintkvaliken starter 09.15 norsk tid.