Ny melding
Aksel Lund Svindal med oppløftene ord til Lindsey Vonn (41) etter skrekkfallet.
Det var søndagens store snakkis da superstjerne Lindsey Vonn deiset i bakken og ble liggende på snøen med skiene i motsatt retning, fortsatt festet til bindingene, i OL-comebacket.
Trener Aksel Lund Svindal kommer mandag med en melding til eleven sin på Instagram:
«Lindsey. Du er utrolig modig. Du inspirerer folk som følger reisen din og oss som følger deg hver dag. Gårsdagen var en tøff dag i fjellene. For alle, men mest for deg. Likevel skjedde det noe som jeg mener sier alt: «Si til Breezy gratulerer og godt jobbet». Lagkameraten din ledet, og det var meldingen du ønsket at laget og trenerne skulle huske før du ble fraktet med helikopter til sykehuset. Skikkelige karakterer viser seg i tøffe øyeblikk», skriver Lund Svindal.
Vonns lagvenninne Breezy Johnson tok til slutt gullet i Cortina.
Se dette innlegget på Instagram Et innlegg delt av Aksel Lund Svindal (@asvindal)
Det var nærmest helt stille på stadion i Cortina etter fallet, men fra løypa kunne du høre amerikanerens smerteskrik mens hun fikk medisinsk behandling og ble klargjort for redningshelikopteret som fraktet henne til sykehus.
Etter at Vonn tilbrakte noen timer ved Codivilla Putti-sykehuset i Cortina, fraktet helikopteret henne direkte til Ca’ Foncello-sykehuset i Treviso, en tur på rundt 30 minutter. Hun ble blant annet operert for beinbrudd.
I kjøvannet av hendelsen har debatten rast. Vonn satte utfor med det ene kneet rekonstruert med titan og røket korsbånd i det andre kneet. Mange mener at det var uforsvarlig at superstjerna i det hele tatt deltok i rennet. Les mer her: