I strupen på OL-stjerne: - Taper!
Fresstyle-kjøreren Hunter Hess (27) får det glatte lag av Donald Trump etter å ha kritisert det som skjer i USA.
På en pressekonferanse før OL uttrykte Hunter Hess sin frustrasjon om hendelser i hjemlandet USA.
- Det er blandede følelser. Det er tøft nå med mye som foregår som jeg og mange andre ikke står bak. Bare fordi jeg bærer flagget, betyr ikke det at jeg representerer alt som skjer i USA, sa Hess.
Uttalelsene nådde raskt president Donald Trump, som gikk hardt ut mot OL-utøveren på Truth Social.
- Den amerikanske OL-kjøreren Hunter Hess, en riktig taper, sier at han ikke representerer sitt land i vinter-OL. Om så er tilfellet, burde han ikke stilt opp i kvalifiseringen, og det er synd at han er med. Det er veldig vanskelig å heie på noen som ham, skrev Trump.
Hess' lagkamerat Chris Lillis har også vendt seg mot immigrasjonsreglene og de kontroversielle ICE-agentenes metoder i hjemlandet.
- Jeg er knust over det som skjer i USA. Jeg synes at vi som land må fokusere på å respektere alles rettigheter og sørge for at vi behandler alle våre medborgere, samt alle andre, med kjærlighet og respekt, sa Lillis.
Før OL var det protester i Milano mot at et underselskap av ICE står for deler av sikkerheten til den amerikanske delegasjonen i Italia.
Visepresident JD Vance ble også unisont buet på av publikum på San Siro under åpningsseremonien.