- Forbanna
OL-Äpningen ble et krasjmareritt for Karoline Simpson-Larsen.
VAL DI FIEMME (Dagbladet): Kvinnene Ă„pnet langrennsdelen av OL i Milano/Cortina med 20 kilometer skiatlon - og det ble svensk dominans. Frida Karlsson var i en egen klasse og tok sitt fĂžrste individuelle OLâgull, foran Ebba Andersson og Heidi Weng.
LĂžpet ble preget av dramatikk allerede i starten. Allerede etter rundt to kilometer, i den beryktede OLâsvingen, gikk bĂ„de Karoline SimpsonâLarsen og Jessie Diggins i bakken og tapte verdifulle sekunder til tetgruppa.
- Jeg opplever at jeg er pÄ bakskiene hennes og ikke har sjans til Ä komme unna nÄr hun tryner. Det er selvfÞlgelig kjipt Ä fÄ lÞpet Þdelagt etter 2 km, men jeg hadde ikke sjans til Ä gjÞre noe annerledes og da er det greit, forklarer hun til Dagbladet.
Hun legger ikke skjul pÄ at det var en tÞff start pÄ OL-debuten:
- Man rekker Ä bli forbanna der ute, spesielt nÄr OL-debuten i praksis ryker sÄ tidlig. Samtidig mÄ man prÞve Ä tenke at det fortsatt er langt igjen, selv om det koster enormt mye krefter.
SimpsonâLarsen kom i mĂ„l som nummer 13 - over tre minutter bak Karlsson.
- Det kommer nye sjanser om noen dager, og jeg fÄr hÄpe Ä vÊre enda mer revansjelysten til da. Det blir bra, forteller 28-Äringen.
Til tross for en stygg start og fall i svingen, kjempet Diggins seg opp igjen - og gikk i mÄl som nummer Ätte.
Etter mÄlgang forklarte amerikaneren at kroppen fÞltes god, men at forholdene Þdela mye av dagen.
- Jeg er i mitt livs form, og kroppen fÞltes veldig bra. Men det er mye som mÄ stemme i et slikt lÞp. Klassiskdelen gikk ikke som jeg hÄpet, og skituppen min forsvant i slushen. Krasjet i seg selv var egentlig ikke sÄ stort - jeg mistet tid, men det var ikke hovedproblemet i dag.
Astrid Ăyre Slind ble nest beste norske pĂ„ sjetteplass, mens Kristine FosnĂŠs endte som nummer ti.
Neste langrennsÞvelse er herrenes 20 kilometer skiatlon sÞndag klokka 12.30. Rennet sendes direkte pÄ NRK1 og HBO Max.
đ Related Articles (1)
View Graph