Stor skuffelse
Lørdagens utfor ble en stor skuffelse for Adrian Smiseth Sejersted. Sveitseren Franjo von Allmen ble den første gullvinneren i OL.
Adrian Smiseth Sejersted (31) kjørte ut midt i løypa og klarte ikke å fullføre utforrennet.
- Skulle prøve å kjøre rent, men det var ikke mulig. Han liker seg ikke i det hele tatt i denne løypa, kom det fra NRK-kommentator Carl Andreas Wold.
- Det var ingen sjanse til å gå rent inn i den svingen der, sa kollega Lars Elton Myhre.
Sveitseren Franjo von Allmen kjørte gnistrende i utforen i Bormio og ble første gullvinner i vinter OL. Italienske Giovanni Franzoni tok sølv i OL-debuten, mens Dominik Paris ble nummer tre.
Sejersted var eneste nordmann fra start. Fredrik Møller var ute av konkurransen etter fallet på den første OL-treningen som sørget for en skulderskade, mens Aleksander Aamodt Kilde ikke deltar på grunn av helseproblemer.
Sejersted sto på pallen i sesongens første utforrenn i Beaver Creek, men oppkjøringen til OL har vært langt fra optimal siden han pådro seg en skulderskade rett før lekene.
31-åringen får sjansen til å slå tilbake i Super-G senere under OL.