Utbruddet sprer seg: Satt i isolasjon
Ny nasjon rammes av norovirus.
Det finske kvinnelandslaget i ishockey har måttet isolere seg som følge av spredning av norovirus. Torsdag ble det bestemt at deres kamp mot Canada ble utsatt.
Nå opplyser Blick at viruset også har rammet det sveitsiske kvinnelandslaget.
En spiller på laget skal ha testet positivt, og den sveitsiske komiteen opplyser at hele laget er satt i isolasjon, melder Aftonbladet. Derfor valgte laget å stå over åpningsseremonien.
Spilleren skal nå være symptomfri, men det er fortsatt uklart om lørdagens kamp mellom Canada og Sveits vil bli gjennomført.
Tidligere denne uka meldte YLE at det også har vært norovirustilfeller i blant annet Frankrikes og USAs kvinnelag.
Sjekk ut hele OL-oversikten nedenfor:
🏷️ Extracted Entities (10)
Sport 🏷️
(keyword)
Vintersport 🏷️
(keyword)
ol2026 🏷️
(keyword)
Aftonbladet
(entity)
Blick
(entity)
Canada
(entity)
YLE
(entity)
Frankrike
(entity)
Sveits
(entity)
USA
(entity)
📊 Metadata
Keywords: ol2026, vintersport, sport
OpenGraph Title: Utbruddet sprer seg: Satt i isolasjon