Person knivstukket: Meldingene rant inn
Tre personer er anholdt etter en knivstikking på Grünerløkka.
Fredag kveld rykket nødetatene ut til en knivstikking på Grünerløkka i Oslo sentrum.
- Vi fikk en drøss med telefoner fra utenfor Los Tacos i Thorvald Meyers gate, sier innsatsleder på stedet, Tore Barstad, til Dagbladet.
Politiet skal ha vært på plass i løpet av veldig kort tid, men gjerningspersonen hadde allerede forlatt stedet.
- Vi fant én fornærmet. Han var bevisst men alvorlig skadd, forklarer Barstad.
Mannen er sendt til sykehus for videre behandling. Utover dette er tilstanden ukjent.
Politiet mottok flere opplysninger fra vitner da de ankom stedet, og pågrep deretter én mann i nærheten av åstedet. Han er siktet og fraktes til arresten, opplyser Barstad.
To andre personer er anholdt i saken.
Politiet har ikke gjort funn av våpen enda, og gjør derfor søk med hundepatrulje.
Mange skal ha fått med seg den dramatiske hendelsen i en av Oslos travleste utelivsgater fredag kveld.
- Det var en drøss med vitner, påpeker innsatslederen.
Han sier at nødetatene raskt fikk kontroll på situasjonen, og at helsepersonell har vært på stedet og tilbudt vitner hjelpetjenester dersom de skulle trenge det.
Saken oppdateres!