Nektet på do
Oversvømmelse på toalettet til de svenske jentene. Da nøden trengte på, nektet motstanderen å låne bort sitt.
Sverige startet OL-turneringen i ishockey for kvinner torsdag med kamp mot Tyskland. Etter første periode, som endte 1-1, ventet en ubehagelig overraskelse.
- Toalettet som ligger bak her i kampgarderoben har gått i stykker, det har svømt over. Så flere svenske spillere - Lina Ljungblom, Jessica Adolfsson blant andre - var over til Tysklands garderobe og spurte «kan vi få låne toalettet deres?». Svaret fra Tyskland: «Nein, absolutt ikke!», sa TV4s Adam Johansson i sendingen, iføle Expressen.
Da tyskerne nektet å låne ut sine fasiliteter, måtte spillerne ta seg rundt til andre siden av banen hvor Sverige har sin treningsgarderobe.
Sveriges lagkaptein Anna Kjellbin forteller at hun går på toalettet i hver pause.
- Jeg fikk inn skrittene mine etter både oppvarmingen og den første perioden. Jeg måtte gå hele veien til andre siden.
Toalettkrisen ble løst før tredje periode. Men da hadde flere svenske spillere allerede fått nei av Tyskland.
Sverige-spiller Lina Ljungblom forteller at hun ble forbannet da tyskerne sa nein, og at det ble karma da de kjørte over tyskerne de to siste periodene, og vant 4-1.
Anna Kjellbin er inne på det samme.
- Jeg tror faktisk at vi hadde lånt toalettet deres om det var omvendt. De kommer ut av dette med et toalett, men ingen seier, lo Anna Kjellbin til Expressen.
Hallen i Rho, hvor Sverige spilte, er midlertidig bygget inne i en stor messehall i Milanos vestlige deler.
Allerede dagen før åpningsseremonien i OL har det vært flere komplikasjoner rundt kvinnenes hockeyturnering. Onsdag kom nyheten om at noroviruset trolig herjer i det finske laget, og muligens hos flere lag.
Torsdag ble Finlands kamp mot Canada utsatt på grunn av nettopp dette.