Reiser ikke til OL
Marit Bjørgen har måttet endre på planene og kommer ikke til OL for å være med langrennslandslaget, skriver TV 2.
OSLO/VAL DI FIEMME (Dagbladet): Bjørgen opplyser til kanalen at det er sykdom i familien som har ført til endringene.
- Jeg måtte endre planene mine på grunn av sjukdom i familien. Men jentene er godt ivaretatt med Sjur Ole og På, og et godt støtteapparat der nede, skriver Bjørgen i en tekstmelding til TV 2.
Bjørgen er i trenerteamet på det norske kvinnelandslaget sammen med Sjur Ole Svarstad og Pål Gunnar Mikkelsplass.
Dagbladet har spurt landslagssjef Per Elias Kalfoss om dette får noen følger for opplegget rundt langrennskvinnene i OL. Han har foreløpig ikke besvart vår henvendelse.
Bjørgen startet i jobben som langrennstrener i 2024. Det er Svarstad som har hovedansvaret, mens Bjørgen og Mikkelsplass er assistenttrenere.
Langrennslandslaget møtte torsdag pressen for første gang under vinterlekene. Første øvelse går lørdag med 20 kilometer fellesstart med skibytte for kvinner.
🔗 Published by 2 sources - Compare: