Bombegruppa tilkalt
Det ble rabalder da kirurgene fant ut hva mannen hadde puttet inn der bak.
En noe uvanlig hendelse utspilte seg på et sykehus i Toulouse i helga.
En mann skal ha møtt opp på sykehuset med kraftige smerter i endetarmen, skriver blant andre den franske avisa Le Figaro.
Saken er seinere omtalt av blant andre den tyske avisa Die Welt og spanske El Pais.
Ifølge avisa fortalte mannen at han hadde puttet en gjenstand inn i seg selv, men ville ikke si hva slags gjenstand det dreide seg om.
Granat
Det bar så til operasjonssalen der kirurgen skal ha fått sjokk.
- I det øyeblikket kirurgen skulle fjerne gjenstanden, oppdaget han at det var et granat fra første verdenskrig, rundt 16 centimeter langt og fire centimeter bredt, sier flere politikilder til Le Figaro.
Sykehuspersonalet kontaktet politiet klokka 01.40 natt til søndag.
Da de kom til stedet, ble bombeeksperter tilkalt.
Det viste seg imidlertid at granaten - som stammer fra 1918 - ikke stod i fare for å eksplodere.
Dropper saken
Avisa skriver videre at den uheldige pasienten skulle avhøres i løpet av de påfølgende dagene, men påtalemyndigheten har valgt å ikke forfølge saken videre.
De begrunner dette med at granaten var demilitarisert, og at det dermed ikke var begått noe lovbrudd.
Sykehuset har ikke ønsket å kommentere hendelsen overfor Le Figaro.
Dette er imidlertid ikke første gang fransk helsepersonell har måttet hanskes med slike hendelser. Ifølge Die Welt havnet en 88 år gammel mann på sykehus med en liknende granat i baken.
Denne skal imidlertid ha vært større enn den som skapte oppstyr forrige helg.