Skadedrama: - Må utgå
Alpinist Fredrik Møller med fall på trening i OL-bakken.
Alpinisten Fredrik Møller slo seg på OLs første utfortrening og pådro seg en skulderskade. Nå mister han OL-utforen.
Det får NRK bekreftet av landslagslege Trond Floberghagen.
- Dette er verst tenkelig tidspunkt, og tidslinjen mot utforen er dessverre litt for stram. Vi i helseteamet har dessverre konkludert med at lørdagens utfor må utgå. Så får vi se om det er realistisk å starte på super-G, men det må vi vurdere fortløpende, sier Floberghagen.
Fra startnummer 32 kjørte Møller seg gjennom to sektorer før det gikk galt. Han skled nedover bakken, men stoppet opp i tide før sikkerhetsnettet.
Nordmannen hadde smerter i skulderen og ble senere fraktet bort på båre ved hjelp av helikopter. 25-åringen ble sendt til sykehus for undersøkelser.
Der fikk han konstatert at skulderen gikk ut av ledd.