Ventet ni måneder på dette
Etter at sykdom forhindret kong Harald i å møte gjengen i «Team Pølsa» tidligere i år, tok han saken i egne hender og inviterte dem til slottet.
Møtte kongen
Etter at sykdom forhindret kong Harald i å møte gjengen i «Team Pølsa» tidligere i år, tok han saken i egne hender og inviterte dem til slottet.
- Beste gjennom tidene
- Ble ringt midt på natta
Mer om
«Team Pølsa»:
Ved starten av 2025 tok gjengen i «Team Pølsa» hele Norge med storm.
I NRK-serien samlet Ãystein «Pølsa» Pettersen (42) seks ungdommer, Syver, Peder, Sunniva, Mikkel, Pia og Trygve, med ulike utfordringer.
I slutten av februar gikk gjengen i mål i Granåsen til vill jubel fra publikum. Blant de som heiet på dem var dronning Sonja (88), kronprins Haakon (52) og kronprinsesse Mette-Marit (52).
Kong Harald (88) glimret imidlertid med sitt fravær. Han måtte holde seg hjemme på grunn av sykdom.
Nå får kongen og gjengen i «Team Pølsa» en ny mulighet til å møtes, under en offisiell audiens på Slottet. Møtet finner sted klokka 13.00 på torsdag, ifølge kongehusets kalender.
Pettersen fortalte tidligere til til Dagbladet at det er en ære å bli invitert fra kongen, selv om han ikke har noen anelse om hvordan en audiens fungerer.