Tilbake i Norge
Kronprinsfamilien blir å se på VM-kvalifiseringskampen i kveld.
Tilbake i Norge
Kronprinsfamilien blir å se på VM-kvalifiseringskampen i kveld.
- Nordmenn skjønner meg ikke
Nå er årsaken avslørt
Annonsørinnhold
Intens nytelsetil redusert pris
Bor i Milano
Invitert av kongen: - En ære
Annen retning
Ikke skilt: - Må spørre Louise
Møtte kongen
Mer om
Kongefamilien:
Fotballfeberen sprer seg over Norge når den skjebnesvangre kampen mellom Norge og Estland spilles på Ullevaal Stadion i kveld.
Hvis Norge vinner, ligger alt til rette for at VM-plassen sikres innen uka er slutt.
Det har allerede gått flere uker siden det ble kjent at kong Harald (88) kommer til å være til stede på stadion - for å følge oppgjøret mellom Norge og Estland.
Nå er det bekreftet at kronprins Haakon (52), kronprinsesse Mette-Marit (52) og prins Sverre Magnus (19) også skal få meg seg den viktige landslagskampen.
- Det er alltid en stor ære for NFF å ønske kongefamilien velkommen til Ullevaal, og det er svært gledelig at kongefamilien viser så stor interesse for norsk fotball, sier generalsekretær Karl-Petter Løken i Norges Fotballforbund i en uttalelse.
I september 2024 kunne kronprinsparet avsløre at prins Sverre Magnus hadde forlatt barndomshjemmet på Skaugum og flyttet til Trondheim.
For en måneds tid siden, kunne derimot Slottet fortelle at prinsen ikke lenger var å finne i «bartebyen».
- Prinsen er for tida i Italia der han utforsker ulike muligheter, blant annet innen film og foto med ønske om å lære mer om dette, sa pressekontakt ved det kongelige hoff, Sara Svanemyr, til VG.
Ifølge Se og Hør bodde han i en leilighet i sentrum av Milano, sammen med kjæresten Amalie Giæver Macleod (19). Hun studerer på Bocconi-universitetet.
I dag er prinsen tilbake i hjemlandet for å heie fram det norske herrelandslaget til VM.
Prins Sverre Magnus var ferdig med 13 Ã¥rs skolegang i fjor sommer. Etter mÃ¥nedene i Trondheim kom han tilbake til Ãstlandet.
Kommunikasjonsjef ved Slottet, Guri Varpe, sa til VG at prinsen hadde planer om å bruke det neste halvåret på å reise. Hva han skulle gjøre høsten 2025 var på daværende tidspunkt ikke planlagt.
Det ble dermed kjent at prinsen valgte å ikke gå samme vei som storesøster prinsesse Ingrid Alexandra (21), som reiste til Skjold leir i Indre Troms i fjor for å avtjene sin førstegangstjeneste.