Person død i ulykke i Oslo
En person er bekreftet død etter å ha blitt klemt under sin egen bil i Oslo.
En person er bekreftet omkommet. Det opplyser Oslo politidistrikt i en melding til pressen klokka 11.41 tirsdag.
Det var like etter klokka elleve at Oslo politidistrikt meldte om en ulykke der en person var fastklemt. Politiet meldte i en oppdatering kort tid etter at det er gjort funn av en livløs person og at det var iverksatt livreddende tiltak.
- Vedkommende ble behandlet på stedet, men livet sto ikke til å redde. Vedkommende ble erklært død på stedet, opplyser innsatsleder i Oslo-politiet, Steinar Bjerke.
- Politiet fikk melding via AMK om en person som var mulig påkjørt i en bakgård. Første politienhet på stedet får kontakt med et vitne som har funnet vedkommende mellom to biler. Vår hypotese er at vedkommende har blitt påkjørt av sin egen bil. Det er det vi undersøker nå, sier han.
Ifølge politiet har vedkommende omkommet etter å ha blitt klemt under sin egen bil.
- Vi prioriterer nå å finne ut av hvordan det har seg. Hovedhypotesen er at vedkommende selv har kjørt bilen og den har rullet over hen, men vi undersøker også andre hypoteser, uttalte operasjonsleder i Oslo politidistrikt, Gabriel Langfeldt, i politiloggen.
Det gjennomføres avhør av vitner og innhenting av kameraovervåking. Ulykken fører ikke til trafikale problemer, ifølge politiet.
Hendelsen blir etterforsket som en trafikkulykke.