Rørt ordfører: - Tok til tårene
Bodø-ordføreren var i ekstase etter gårsdagens Bodø/Glimt-bragd mot Atlético Madrid.
- Det var masse folk som tok til tårene.
Det sier ordføreren i Bodø, Odd Emil Ingebrigtsen, som selv var til stede under kampen i Madrid, sammen med sine tre sønner.
Bodø/Glimt vant 2-1 mot Atlético Madrid og er med det videre i Champions League.
- Det er ikke noe annet enn å bli rørt. Jeg blir nesten rørt når jeg tenker på det i dag. For det var stort, altså.
- Ble det noe feiring?
- For å si det sånn, så er ikke jeg den eneste hese nordlendingen i Madrid i dag, ler han.
- Alt er mulig
Ordføreren mener at prestasjonen til Bodø/Glimt kan inspirere mange.
- Alt er mulig. Det at en klubb fra en så liten plass, får til så store ting, det tror jeg fenger folk veldig.
Han påpeker også at seieren generelt har mye å si for Bodø og Nord-Norge.
- Det er klart at for Nord-Norge som reiselivsdestinasjon, er dette verdt mange hundre millioner i markedsføring. Det er jo sinnssykt med folk som følger med.
- Det er jo plass til flere tilskuere på stadion til Atlético Madrid enn det er innbyggere i Bodø, sier han.
- Hardt arbeid
Ordføreren er imponert over arbeidet klubben har lagt ned.
- Det er ikke mange år siden Bodø/Glimt måtte reddes fra å gå konkurs, så de har lagt ned mye hardt arbeid over lang tid.
- Nå er det en klubb som kan begynne å tjene sine egne penger, og har nå klart å finansiere sin egen stadion, som kanskje er det viktigste for at klubben skal komme seg videre.
Seieren ga minst 80 millioner kroner ekstra i Bodø/Glimts klubbkasse.