Er vel ikke så uventet når en tar i betraktning rutetilbud
Ser i RB den 14 januar 2026 at det er færre reisende til/fra Molde lufthavn i 2025 enn året før.
Molde lufthavn og passasjernedgang
Du leser nå et leserinnlegg. Det uttrykker innsenderens mening.
Det er vel ikke så uventet når en tar i betraktning rutetilbud og når på døgnet aktuell flygning foregår.
Les også:
Det var vel slik at gjennom hele året 2025 var det ikke flyforbindelse fra hovedflyplassen (Gardemoen) fra tidlig kveld fredag til sen formiddag søndag, med unntak av noen få uker på sommeren da det var satt opp en flygning fra/til hovedflyplassen på formiddag lørdag.
Det går også frem av rutetabell for 2026 at det ikke er noen flygninger til Molde på lørdager verken fra Bergen eller Gardemoen i januar, februar og langt ut i mars (21) i 2026 da det er en flygning som starter opp fra Bergen med ankomst kl.1600.
Eksempelvis skal man fra Molde fra hovedflyplassen på lørdag er Kvernberget alternativet som ankomststed i perioden januar-mars inntil 11. april da Widerøe starter med flyrute Gardemoen-Molde-Gardemoen.
Molde lufthavnut(av)vikling AS har vel som vedtekstfestet mål og arbeide for utvikling av flyplassen Molde lufthavn Årø for å styrke tilbudet til næringsliv og innbyggerne i regionen. De har vel muligens en jobb å gjøre.
Tror nok at en del av passasjerveksten på Kvernberget lufthavn (12 prosent) i 2025 har en bakgrunn i flytilbud/rutetider ved Molde lufthavn.
Vil du skrive i På tråden? Send e-post til ordetfritt@r-b.no
Vil du skrive leserinnlegg? Send e-post til ordetfritt@r-b.no
Her finner du meningsstoffet i Nordvest debatt – Rbnetts meningsportal