- Det er galskap
BodĂž/Glimt kan bli sendt ut av Champions League i kveld. Trener Kjetil Knutsen har sett noe spesielt hos motstanderen og erklĂŠrer: - Galskap.
MADRID (Dagbladet): BodĂž/Glimt-ekspert i Avisa Nordland, Freddy Toresen, fĂžlger klubben tettere enn de fleste. I sfĂŠren av mektige Estadio Metropolitano i Madrid sier han:
- Mot Atlético Madrid stÄr BodÞ/Glimt overfor sin stÞrste utfordring noen gang. Det er en verre oppgave enn Manchester City pÄ Aspmyra.
Toresen pÄpeker:
- Ikke for Ä snakke ned City. Men de har hatt flere skader og sesongen har ikke gÄtt pÄ skinner. Atlético Madrid er i form. De har en helt annen positivitet i gruppa enn det City hadde.
Klokka 21.00 spilles den Ättende og siste kampen i den innledende runden i Champions League. Utgangspunktet pÄ Metropolitano kan ikke bli bedre for publikum. Begge lag mÄ vinne. Atlético Madrid Þnsker Ä komme blant topp Ätte og i Ättedelsfinalen. BodÞ/Glimt jakter muligheten for et omspill til Ättedelsfinalen.
- Det er fantastisk at vi gÄr inn i den siste kampen og har muligheter, sier Kjetil Knutsen til Dagbladet.
- Det er en ekstra motivasjon i seg selv. Men utover det er vi fokuserte pÄ arbeidsoppgavene og opptatt av Ä lÞse det som oppstÄr i kampen.
Han var offensiv pÄ lagets vegne da han snakket pÄ en pressekonferanse i gÄr. Scenen var katakombene pÄ Metropolitano. Knutsen skrÞt ogsÄ hemningslÞst av motstanderen. Laget ligger pÄ tredjeplass i La Liga.
- Hvordan analyserer du Atlético Madrid? spÞr Dagbladet.
- De har en erfaren manager i Don Diego Simeone. Han har gitt laget et ekstremt uttrykk. De spiller med hÞy intensitet. De spiller med hjertet. Det er et lag der alle jobber for hverandre. De er i form. De er solide defensivt og stÄr hÞyt.
Glimt-bossen fortsetter:
- De er ekstremt gode i gjenvinningsspillet. De er ekstremt gode i omstillingsspillet. Offensivt gÄr det fort. Fotballen er effektiv. Det er et lag med stor «L» og et lag som er i form.
Knutsen skrur opp volumet og bruker ordet «galskap».
- Atletico Madrid-spillerne er helt rÄ pÄ Ä vinne ballen. Det er en intensitet, kraft og galskap i hver eneste situasjon hvor det er mulig Ä vinne ballen. Den kulturen mÄ vi gradvis ta til oss hvis vi skal viderutvikle enkeltspillere og lag, erklÊrer han.
Freddy Toresen har sett det samme.
- Det er en ekstrem kultur hos Atlético Madrid. Spillerne gÄr inn i alle duellene med hjerte, liv og lyst. NÄ vil de inn blant topp Ätte. De har et mÄl - og det er Ä smadre BodÞ/Glimt.
Ta med Alexander SÞrloth. Den norske Atlético-spissen gleder seg til Ä vise seg fram for det norske publikum. I 2015 spilte han for BodÞ/Glimt. I dag er han en internasjonal klassespiller som nyter stor respekt i Madrid. Utenfor stadion ser du flere bilder av nordmannen i supporterbutikkene.
- SĂžrloth er kanskje i sitt livs form, sier Knutsen til Dagbladet.
- Det er en spiller som sprudler og har det bra i livet. Han er ekstremt sterk fysisk. Han jobber hardt. Han er ekstrem i boksen. Han er nok en god representant for norsk fotball. Det er kjekt at han har vĂŠrt innom Glimt, sier treneren med et smil.
Men i kveld mÄ kolossen temmes.
đ Related Articles (3)
View Graph