Har fått feil billetter
Bodø/Glimt-supporterne som reiser til Madrid har fått feil billetter til Champions League-oppgjøret. - Spre ordet, skriver klubben.
Bodø/Glimt møter Atletico Madrid i det som kan bli sesongens siste Champions League-oppgjør onsdag. Etter skalpen mot Manchester City kan det likevel være muligheter for avansement, dersom de vinner mot Alexander Sørloths Atletico Madrid.
Men alt går ikke på skinner for nordlendingene. I forkant av oppgjøret er det billettrøbbel for de 3200 supporterne som tar turen til Madrid.
- VELDIG viktig melding til alle skal skal til Madrid, skriver klubben på X med påfølgende SOS- og rød lampe-emoji.
Meldingen mandag kveld er en advarsel fra Bodø/Glimt til supporterne sine. Alle som har kjøpt billett til kampen mot Atletico Madrid har fått feil billett.
- Samtlige 3200 supportere er rammet av feilen, sier pressekontakt i Bodø/Glimt Niklas Aune Johnsen til Dagbladet mandag kveld.
- Vi må bare spre ordet til alle som skal til Madrid, fortsetter han.
Nå må alle ha ny billett før onsdagens oppgjør. Grunnen skal være en feil i Atletico Madrid sitt billettsystem.
Bodø/Glimt informerer om at Atletico Madrid må sende ut nye billetter til alle i løpet av tirsdag, og at supporterne derfor må sjekke e-post og søppelpost for å finne billetten sin.
- Emnefeltet på eposten du mottar av Atletico Madrid vil være: «Aquí están tus entradas». Atletico sender ut to mailer til alle som har kjøpt billett til kampen. Først en informasjonse-post, og deretter selve billetten, skriver de på hjemmesida.
Aune Johnsen tror uansett at det skal ordne seg for de tilreisende supporterne.
- Så lenge folk får med seg informasjon og sørger for å laste ned den nye billetten, så skal de gå bra. Men alle må spre informasjonen for at folk skal få det med seg. Så har vi også folk i klubben som kan hjelpe der nede, om det er noe trøbbel, sier han til Dagbladet.
Supporterne som skal på kampen må bruke de nye billettene, skriver de på nettsida og følger opp med en beklagelse:
- Vi beklager ulempene dette medfører, og ønsker alle Glimts supportere en fin opplevelse i Spania, avslutter de.
Atletico-Bodø/Glimt spilles onsdag klokka 21.a
Om nordlendingene vinner i Spania, er de avhengig av at minst fire av lagene foran avgir poeng, enten i form av tap eller uavgjort, avhengig av laget. Da vil de ende topp 24, som gir plass i sluttspillet.
Men først må supporterne komme seg inn på stadion.